Шрифт - увеличи / намали: + -

The Roots

 

The Roots, известни още като The Square Roots са световно известна и всепризната иновативна хип-хоп група от Филаделфия, Пенсилвания, САЩ. Храктерна тяхна черта е, че те на практика са „хип-хоп банда“, вдъхновени от пионерите в този формат – Stetsasonic - в състава влизат музиканти, които създават, записват или изпълняват музиката на живо, а звученето им е доста „джази“.


Black Thought ( MC / вокал) и Ahmir “Questlove” Thompson ( джаз барабанист)  са съученици в  Philadelphia High School for the Creative and Performing Arts. След като се запознават, си допадат и решават да опитат да правят музика заедно. За тяхно съжаление тогава, но за наша радост днес, те са нямали възможност за скъпо музикално оборудване. Може би ако имаха от ранната им музиката им нямаше да лъха специфичния за хип-хопа подход – „от нищо нещо“. Името, което дуото избира за себе си в началото е  The Square Roots и е свързано с първата им сцена - започват да свирят на улицата.


В началото, по време на техните улични шоута, те използват кофи, тигани и тенджери за перкусия и се справят наистина добре. Шоутата им се отличават със силна енергичност, въпреки проблемите с полицията и конкуренцията на улицата. Някои собственици на клубове забелязват това и им предлагат сцена на закрито, което дава тласък в развитието им.

 

През 1991 г. Black Thought отива да учи в Millersville University, който се намира извън Филаделфия. Там се среща с Malik B, с който започват да действат заедно. През същата година към бандата се присъединява и басиста Leonard Hubbard и се появява името The Roots. Клавира Scott Storch се присъединява към тях и завършва звученето на групата. Друго MC на име Dice Raw често се появява с групата в периода от 1995 до  1999, след което започва самостоятелна кариера.

 

Покрай уличните изпълнения и гиговете в различни клубове, стъпка по стъпка, те започват да печелят популярност в ъндърграунд средите във Филаделфия и малко по-малко в Ню Йорк. Важен момент в развитието на групата е покана за участие в Германия. Те решават да запишат албум, който да могат да продават на място, а резултатът е първото тяхно издание – „Organix“, който официално е издаден през 1993 г. от Remedy Records.


Техният дебют привлича вниманието на доста лейбъли, сред които Geffen, който издава второто им творение – „Do You Want More?“. По времето, когато той излиза , повечето хип-хоп парчета разчитат основно на семпли. The Roots обаче избират различен подход. Вместо интересни семпли те имат нов член в групата – бийтбокс пионерът Rahzel the Godfather of Noyze . Освен това, гост музиканти в албума са Joshua Roseman, саксофонистът  Steve Coleman и вокалистката Cassandra Wilson. Албумът не разчита на семпли. Парчетата “Proceed”  и “Silent Treatment” се превръщат в успешни „хитове“. Успешната история продължава с покана за участие на престижния Montreux Jazz Festival в Швейцария.


През 1996 г. не дълго след дебюта им за голям лейбъл, The Roots издават „Illadelph Halflife“, от който е сингъла  „What They Do”, който има доста интересен видео клип. През същата година към групата се присъединява и търнтейбълиста  и бийтбоксър Scratch, както и кийбордиста Kamal Gray.

 

 

 

В комерсиално отношение истинският успех за бандата идва през 1999 г. с издаването на „Things Fall Apart“. Албумът за малко не се превръща в платинен – продава 900 000 копия. Най-успешното парче от този албум е  “You Got Me”, в което участват Eve и Erykah Badu, а парчето е написано от Jill Scott. Със същата тази песен те печелят и първата си Грами награда, през 2000 – та, в категорията най-добро хип-хоп изпълнение от дуо или група. 1999 г се оказва година за реформации – бенда напускат Rahzel и Malik B, който напуска заради проблеми с наркотиците и се появява спорадично в следващи техни проекти.


През 2001 година, The Roots са избрани за съпорт на световното турне на Moby, а през 2002 г излиза албума им „Phrenology“. Той се отличава с особено лични лирики на Black Thought в парчето „Water“ . „Вода“ е местен жаргон за успокоителното „прометазин“, който може да се взима под формата на сироп и води до престрастяване или до „удавяне“, отново на местен жаргон. В албума гостуват  Amiri Baraka, Nelly Furtado и Cody Chestnut, както и китаристът  Ben Kenney, който след това напуска групата, за да се присъедини към „Incubus“.През 2003 г. бандата прави живо участие с Еминем на церемонията по връчване на наградите Грами, по случай номинацията на „Phrenology“.


Междувременно барабанистът Ahmir "Questlove" Thompson и авторката Angela Nissel стартират сайта www.okayplayer.com   през 1987 г. Проектът прераства в голяма онлайн общост през 1999 г. и се превръща в основно средство за онлайн промоция на внимателно подбрани артисти. Okayplayer организира различни турнета на своите членове, както и годишното събитие "Roots Picnic", на което бандата е домакин. Освен това Questlove  започва да развива и продуцентска дейност и работи с артисти като D’Angelo, Christina Aguilera, Justin Timberlake, Macy Gray и Joss Stone.


През 2003 г. The Roots започват работа по своя седми албум. Те започват серия от джем сешъни с музиканти, които случайно минават през Филаделфия. Бруклинският китарист Captain Kirk (Kirk Douglas) и перкусиониста Frank Knuckles са сред музикантите, с които работят в този период. Обмена на идеи и непринудената  атмосфера на тези събирания дават своите плодове. Бандата използва материала и идеите натрупани от тази своя инициатива за следващия си албум „The Tipping Point“, който е по-кратък от обичайното, по инициатива на Questlove, който споделя, че болшинството от любимите му албуми са под 35 минути, като дължина.

 

 

 

През 2006 година, след двугодишна пауза The Roots издават ‘Game Theory’ – един от най-сериозните им албуми, който адресира много актуални обществени проблеми. Определян е като най-провокиращият им албум от издаването на ‘Things Fall Apart‘ през 1999 г. Освен това ‘Game Theory’ е техният дебют за Def Jam Records, лейбъл определян като „ дом на най-добрите хип-хоп артисти в света“. „Просто имаше твърде много неща, за които ме можеше да замълчим“ – споделя Black Thought. Questlove пък го определя като „зрял, сериозен и мрачен“.През 2007 г. дългогодишния член на бенда Leonard Hubbard решава да напусне групата, за съжаление на много от феновете им, а на негово място идва Owen Biddle. През следващата 2008 г. издават осмият поред студиен албум „Rising Down“. След двегодишна почивка излиза „How I Got Over“, последван от “Undone”  през следващата година и последният към момента „& Then You Shoot Your Cousin“ от 2013.

 

През целият си творчески път The Roots не спират да поемат в нови за тях посоки и да изненадват своите фенове, което всъщност е и „най-отличителната“ черта на групата. Именно стремежът им към новите за тях, неизследвани територии и професионализмът, с който навлизат в тях са нещата, които провокират, поддържат и увеличават интереса и любовта на феновете им и печелят симпатиите на музикалната критика.


Членове на The Roots:

 

Black Thought – MC (1987–до момента)
Questlove – барабани (1987– до момента)
Kamal Gray – клавир (1994– до момента)
F. Knuckles – перкусии (2001– до момента)
Captain Kirk Douglas – електрическа китара (2003– до момента)
Damon "Tuba Gooding Jr." Bryson – сусафон (2007– до момента)
James Poyser – клавир ( гост изпълнител от време на време)
Mark Kelley - бас (2011– до момента)



Бивши членове на The Roots:


Malik B. – MC (1987–1999)
Kid Crumbs (Kenyatta Warren) – MC (1993)
Rubberband (Josh Abrams) – бас (1992)
Rahzel – бийтбокс (1995–2001)
Dice Raw – MC (1995–2001) (честа съвместна дейност)
Scott Storch – клавир (1993–1995)
Ben Kenney – бас китара  (2000–2003)
Martin Luther – бокал (2003–2004)
Scratch – бийтбокс (1996–2003)
Leonard Hub Hubbard  – бас (1992–2007)
Owen Biddle – бас (2007–2011)

Студийни албуми:

 

1993: Organix
1995: Do You Want More?
1996: Illadelph Halflife
1999: Things Fall Apart
2002: Phrenology
2004: The Tipping Point
2006: Game Theory
2008: Rising Down
2010: How I Got Over
2011: Undun
2013: & Then You Shoot Your Cousin

 




 
Добави събитие в календара
Брейкинг тренировки
Анкета
Колко албума си купихте ( без значение от носителя ) през изминалата година 





0 коментара Резултати


ВсичкиИнтервю
Малко джаз на бос крак
Малко джаз на бос крак

 

Признавам си, че започнах да свиря, за да ме харесват момичетата !

 

Виж

Присъедини се

Влез или се регистрирай в Performer!

Регистрирай се в Performer или Влез