Шрифт - увеличи / намали: + -
 Michael Jackson | Майкъл Джексън

Michael Jackson | Майкъл Джексън

Майкъл Джексън е роден на 29 август 1958 г. в Гари, Индиана, САЩ в афро-американско семейство от средната класа. Макар, че вече не e сред нас, Майкъл Джексън е емблема в света на музиката и шоубизнеса резултат от феноменалния му успех и огромното творческо наследствое, което завещава след себе си.

The Jackson 5

Неговият баща, Джоузеф Джексън е бил китарист, който оставя настрана музикалната си кариера за да може да осигурява насъщния за семейството си с работа като кранист. Убеждението му, че децата му са много талантливи го мотивира да ги обедини в група, чието първоначално име е The Jackson Family. Членовете първоначално са по-големите братя на Майкъл Джексън – Tito, Jermaine и Jackie. Майкъл се присъединява като вокалист и лице на групата в последствие, когато навършва 5. Демонстрира забелжителни способности за толкова млад изпълнител и пленява публиката с умението си да пресъздава комплексни емоции, предмет на песните, които изпълнява. След като и петият брат Marlon се присъединява към групата тя се преименува на The Jackson 5.

Успехът не идва току така. Баща им работи неуморно за техния успех, но губи границата, като често прибягва до насилие. Младите изпълнители прекарват безкрайни часове в репетиции и изпипване на детайлите по тяхното представление. Като всяко начало те стартират на локално ниво, но успяват да привлекат много и лоялни фенове. Първите два сингъла, които записват са „Big Boy” и „You’ve Changed“ като Б страна, но с тях не успяват да предизвикат сериозен интерес към себе си. Въпреки това баща им успява да урежда силни участия, които постепенно насочват интереса на публиката към групата. Подгряват имена като Gladys Knight и James Brown, Sam & Dave. По неофициална информация именно Gladys Knight е човекът, който казва на основателя на легендарния лейбъл Motown - Berry Gordy, за съществуването на The Jackson 5. Gordy остава впечатлен, когато чува групата и им предлага договор през 1968 г.

 

 

 

Семейството се премества в Лос Анжелис, където Майкъл и братята му започват да развиват активно своите музикални и танцови умения, а баща им работи нeуморно като техен мениджър. Първоначално живеят заедно с Gordy и Diana Ross, докато се установят. През август 1969 г., The Jackson 5 имат честта да бъдат подгряваща група на The Supremes. Не след дълго се появява и първият им албум –“” Diana Ross Presents the Jackson 5". Първият им сингъл „I Want You Back" оглавява всевъзможни класации и става номер 1 в Billboard top 100 за януари 1970 г. Не след дълго се появяват още хитове, които заемат челни позиции по класациите – „ABC”, “The Love You Save”, “I’ll Be There”и други.

Солова кариера

Майкъл Джексън
стартира соловата си кариера едва 13 годишен, като допълнение към работата си с The Jackson 5. Първото парче, с което вдига повече шум около себе си е „Got to Be There” от едноименния албум, който излиза през 1971 г. През следващите няколко години the Jackson 5 и Майкъл Джексън имат натоварен концертен график и плътна работа в звукозаписното студио под надзора на Berry Gordy и персонала на Motown. Gordy е автор на много от песните, които Mайкъл и групата записват. Стават толкова популярни, че в периода 1971 – 1973 г. в телевизионния ефир дори се появява анимационно шоу с тяхното име. Въпреки огромния успех, с узряването на артистите в групата и на Майкъл, се появяват проблеми и напрежение между тях, баща им и Gordy. Проблемът е, че младите музиканти искат повече контрол върху посоката, в която да поеме тяхната музика. Тези различия водят до раздялата на групата с Motown през 1975 г., като Jermaine Jackson решава да остане с лейбъла и да развива собствена солова кариера.

 

 

 

След тези преобразувания групата „променя“ името си на The Jacksons и подписват договор с Epic Records. С албума им от 1978 г. "Destiny", Майкъл Джексън и братята му се доказват като талантливи млади композитори, които стоят зад всички парчета. По следващият си солов проект Майкъл работи с Quincy Jones , като продуцент, а резултатът има световен отзвук. Името на албума е "Off the Wall". Той представява умело приготвена и умерена смес от поп и фънк и вкючва песни като „Don’t Stop ‘til You Get Enough” и “Rock with You”. Успехите му в соловите проекти действат много добре на развитието на групата. Албумът от 1980 г. „Triumph” продава над един милион копия и осигурява на групата много концерти и участия. По това време обаче Майкъл Джексън започва да се концентрира все повече върху соловата си кариера. През 1982 г. прави дует с Пол Маккартни в песента „The Girl Is Mine“, с която почти достига върховете на поп класациите.Тя е включена и в следващия му солов албум „Thriller” от 1982 г.

В телевизионно шоу, по случай годишнина на Motown, той изпълнява бъдещия си хит „Billie Jean“ и за пръв път демонстрира движение, което е научил от Electric Boogaloos, но не го обявява публично – напротив, разпространява информацията, че е негов автор. Името на движението е „The Moonwalk“ , което на практика е модифициран вариант на оригиналното движение, но това не пречи да се превърне в негова запазена марка за години напред. Видео клипът към едноименното парче от албума се превръща в сензация. В него режисьорът John Landis залага на сюжет повлиян от ужасите / трилъра, като филмови жанрове и включва атрактивни масови танцови сцени и специални ефекти. Тоталният успех на видеото изстрелва продажбите на и без това успешния албум в небесата – остава във всевъзможни класации за повече от 80 седмици, като 37 от тях е на удобното първо място. Като допълнение към комерсиалния си успех албумът получава и 12 номинации и 8 награди Грами. Докато е в центъра на светлините той подписва рекламен договор с Пепси за 5 милиона долара. За съжаление по време на снимките претърпява тежки изгаряния в областта на лицето, което слага началото на експериментите му с пластичната хирургия.

 

 

 

Едно от последните му турнета с Тhe Jacksons е факт покрай албума им "Victory". През 1985 г. той записва „We Are The World“ – парче, подкрепа на проблемите на децата и борбата за човешки права в Африка, определяно от някои като демонстрация на алтруизъм от негова страна. Едва ли истинските подбуди за създаването на песента са известни на някой друг освен на него самия, но е факт, че Майкъл Джексън е известен със своята щедра благотворителност и публична демонстраия на хуманизъм. Чрез своята фондация "Heal the World Foundation" той дарява милиони долари на различни организации, най-вече на такива, които се занимават с проблемите на гладуващи, болни или нямащи достъп до образование деца.

 

Следващият му солов проект е „Bad“ . Албумът съдържа хитове като „Man in the Miror”, “The Way You Make Me Feel”и едноименното парче “Bad”, чието видео е режисирано от легендарния режисьор Мартин Скорсезе. Въпреки огромния си успех „Bad”не успява да надмине предшественика си “Thriller”.

През 1988 г. издава автобиографията си “Moon Walk”. В нея разказва за психическия тормоз, който баща му упражнява върху групата, за турнетата с братята си и за пластичните си операции, които умишлено пропускаме.

През 1991 г. издава друг свой успешен албум – „Dangerous”, част от който е
емблематичното парче „Black or White”. Във видеото участва нашумелия по онова време Macaulay Culkin и отново е режисирано от John Landis.

 

През 1995 г. на бял свят се появява амбициозния проект "HIStory: Past, Present and Future, Book 1" . Той представлява двоен албум -  15 нови песни плюс най-големите му хитове. От него е песента „Scream“ — дует със сестра му Джанет Джексън, която по това се радва на голяма популярност. Видео клипът на тази песен съдържа футуристични елементи и струва 7 милиона долара, рекорд, който дълго време остава ненадминат.

 

Пътят надолу

 

Възходът на Майкъл Джексън спира с началото на сагата с обвиненията за блудство с малолетни момчета, за които жълтата преса е изписала достатъчно и смятаме да подминем. В крайна сметка, освен унищожена репутация, той се изправя пред големи проблеми с личните финанси в резултат, на които е принуден да пребивава като личен гост на принца на Бахрейн, който му помага финансово. Майкъл Джексън планира своето завръщане с турне от 50 концерта на име "This Is It", насрочено за 2009 г. Първите 10 концерта са продадени за едва 4 часа, но за съжаление Съдбата не му отрежда възможност да завърши този негов проект, понеже той напуска този свят на 25 юни 2009 г. в следствие на инфаркт, за който се предполага, че е резултат от инжекция с демерол.

 

Танците

 

За своите хореографии Майкъл Джексън използва вдъхновения от много разнообразни стилове - хип-хоп, фънк танци, диско, джаз танц, степ и чарлстон. По по-голямата част от хореографиите не работи сам - помагат му професионалисти като Michael Peters, Vincent Paterson и Jeffrey Daniel - все опитни сценични и телевизионни хореографи. През 1991 г. по време на шоуто “Everybody Dance Now” , Peters споделя, че Майкъл е събирал стъпки и движения , които му допадат, а той и колегите му ги дообработвали и подреждали в танц. Дали сам или с помощ той не използва в танците си твърде разнообразен арсенал от движения, но ги представя наистина артистично и отработено. Запазена негова марка е да замръзва в определена форма след почти всяка изпята фраза. Друга важна негова иновация в света на музикалната видео хореография е използването на голяма група танцьори, които танцуват в синхрон зад солиста. Едно от големите му танцови вдъхновения е Фред Астер. Той има удоволствието да му гостува за вечеря и дори да сподели няколко свои движения с него. В замяна Астер му дава два важни съвета: 1. Никога в танцово видео не прекъсвай хореографията, за да проследяваш нечии реакции. 2. Снимай танцьорите в цял ръст вместо да залагаш на детайли. Майкъл Джексън не ги прилага, но това не пречи на клиповете му да постигнат изключителен успех. Друг интересен момент в танцовите му хореографии е 45 градусовия наклон, който изпълнява заедно с поддържащите танцьори в хореографията за видеото на "Smooth Criminal". За да могат да изпълнят този ефектен трик са създадени специални обувки с технология подобна на тази на скиорските, но с кух ток, който се закача за предварително закрепен за земята метален болт, който поддържа танцьорите докато се накланят.

 

 

 

Въпреки многото шум около проблемите му в личен план, ексцентричнната му особа, незабравимите поп парчета,  провокативните костюми, майсторското сценично присъствие и завидните му танцови умения донасят на Майкъл Джексън заслужено признание за един от най-великите шоу изпълнители, които светът е виждал.

 

Негова е крилатата фраза " Най-доброто образование на света е да гледаш майсторите в действие".

 

Албуми

    1972 - Got To Be There
    1972 - Ben
    1973 - Music & Me
    1975 - Forever, Michael
    1979 - Off the Wall
    1982 - Thriller
    1987 - Bad
    1991 - Dangerous
    1995 - HIStory: Past, Present and Future, Book 1
    1997 - Blood on the Dance Floor: HIstory in the Mix
    2001 - Invincible
    2008 - Thriller 25
    2009 - This is it
    2010 - Michael
    2012 - Bad 25

Сборни албуми

    1975 -The Best Of Michael Jackson
    1981 - One Day In Your Life
    1997 - Blood On The Dance Floor
    2003 - Number Ones
    2004 - The Ultimate Collection
    2005 - The Essential

 

 



Първия Български Бутон за споделяне


 
Добави събитие в календара
Breaking School
Анкета
Спрямо миналата 2012 година : 





0 коментара Резултати


ВсичкиИнтервю
Малко джаз на бос крак
Малко джаз на бос крак

 

Признавам си, че започнах да свиря, за да ме харесват момичетата !

 

Виж

Присъедини се

Влез или се регистрирай в Performer!

Регистрирай се в Performer или Влез